راجیا سبها عبور هواپیما بیل دادن دندان به 3 بدن نظارتی

لایحه هواپیما (اصلاحیه) روز سه شنبه به تصویب راجیا سبها رسید و زمینه را برای تعریف سه سازمان نظارتی در این بخش مانند اداره کل هوانوردی کشوری (DGCA)، اداره امنیت هواپیمایی کشوری (BCAS) و اداره بررسی حوادث هواپیما (AAIB) و همچنین ارائه اختیارات قانونی برای آنها فراهم کرد.

هاردیپ سینگ پور، وزیر هوانوردی کشوری با رد انتقاد مخالفان از خصوصی سازی فرودگاه ها گفت آزمایش آغاز شده در سال ۲۰۰۶ همچنان یک موفقیت باقی مانده است و AAI با خصوصی سازی فرودگاه های بزرگ ₹۲۹ هزار کرور عظیم به دست آورده است و از این مبلغ برای توسعه فرودگاه ها در دیگر نقاط کشور استفاده شده است.

پوري در پاسخ به بحث در مورد لايحه گفت خصوصی سازی از طريق روند مزايده رقابتی انجام شده است. او به کنگره یادآوری کرد که فرودگاه های دهلی و بمبئی ۳۳ درصد ترافیک هوایی و درآمدها را به خود حساب می کنند.

وی افزود: شش فرودگاهی که در سال ۲۰۱۸ با هم اعطا شدند، تنها ۹ درصد ترافیک و درآمد را به خود جای داده اند.

و در شش فرودگاهی که به یک نهاد داده می شود، زمانی که فرودگاه های دهلی و بمبئی خصوصی شدند تمام تلاش های بعدی در خصوصی سازی حاوی یک مشروط بود که تجربه قبلی لازم است.»

وی تصریح کرد: بنابراین ما در دام ساخت خودمان افتادیم و نه توسط این دولت و من نمی خواهم آن را به عنوان یک نکته سیاسی مطرح کنم. اما مگر اینکه تجربه قبلی داشته باشد، به این معنی که مگر اینکه قبلا دهلی یا بمبئی را انجام داده بودید، نمی توانستید در این روند شرکت کنید که به این معنی بود که به مدت 15 سال هیچ مناقصه باز رقابتی نمی تواند صورت گیرد.»

‘بخشی از کلاهبرداری’

پیش از این، با آغاز مناظره کی سی وونوگوپال، دبیر کل کنگره، به نام توسعه زیرساخت های فرودگاه، دولت فرودگاه ها را به گروه آدانی می فروشد.

او ادعا کرد: «تلاش عمدی دولت برای انجام نپوتیسم برای کمک به دوستان سرمایه داری کرونی آنها وجود دارد. دولت برای انحصار فرودگاه های کشور فرش قرمز می گذارد. تا به حال گروه آدانی برنده پیشنهادهای فعالیت و مدیریت شش فرودگاه شد.» دادن تمام فرودگاه ها به یک گروه واحد بخشی از یک کلاهبرداری است. او گفت که این گروه در حال به دست گرفتن بیش از 74 درصد سهام فرودگاه بمبئی بیش از حد. اون خواستار يه کاوشگر در مورد چنين معامله هايي شد

بازخورد کارشناسی

جگانرایان پادمنابهان، مدیر و رهبر تمرین – مشاوره زیربنایی کریسیل حمل و نقل و لجستیک، گفت: “با ادغام هند با اکوسیستم هوانوردی جهانی مهم است که ما ساختار حکمرانی استانداردهای بین المللی را داشته باشیم، این اصلاحیه به وارد کردن آن کمک می کند و نقش آنها را تعریف می کند.”

به گفته Vinamra Longani، رئیس عملیات، سارین و شرکت، هنگامی که لایحه مطلع می شود “آن را تغییر کمی در کار روز به روز DGCA، BCAS و AAIB به عنوان حتی اگر آنها در حال حاضر خواهد شد نهادهای قانونی، دولت مرکزی بیش از قدرت سواری داشته باشد.”

با این حال، تضمین می کند که هند با توصیه های ممیزی اخیر سازمان بین المللی هوانوردی کشوری مطابقت دارد.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>