ایده تبادل: جو تا حد زیادی از ترس نه فقط در بالیوود می گوید ناندیتا داس

Idea Exchange, Nandita Das, Nandita Das  interview  idea excahnge, Firaaq, Manto., Saadat Hasan Manto biopic, latest news on nandita dasبازیگر-کارگردان ناندیتا داس با سردبير Alaka Sahani در هند اکسپرس اتاق خبر در بمبئی Nirmal Harindran

Alaka Sahani: فیلم کارگردانی شده توسط شما کاملا سیاسی است. هنر است که اغلب مربوط به سیاست است. است که غیر سیاسی انتخاب کنه ؟

وقتی کسی می گوید “من غیر سیاسی’ من حتی نمی دانم آنچه در آن به معنی. به تعامل و یا اظهار نظر در مورد آنچه اتفاق می افتد در اطراف است و همچنین یک انتخاب سیاسی. من به انسان داستان اما به عنوان ما نمی در انزوا زندگی می کنند در این زمینه مهم می شود. مثلا من کارگردان فیلم Firaaq (2008) و مانتو (2018) در مورد مردم و روابط در برابر خشونت و جمعی از نزاع. ما تعصبات مبارزه ما به خود و تشخیص هویت, ترس های ما و آنچه ما به یکدیگر در شرایط دشوار هستند و همه از نگرانی های بزرگ است. چیزی که موجب شد من به یک فیلم است. من نمی آگاهانه را ‘سیاسی’, تو رفتگی در دیوار ‘ یا ‘مستقل’ فیلم — این برچسب قرار داده و در یک کار است. برای من شخصی سیاسی است.

اخبار مرتبط

Alaka Sahani: شما مشغول به کار در این فیلم مانتو برای شش سال و سپس مشغول به کار در کتاب, مانتو, و من برای یک سال. چه بوده است باعث شود که شما را در این سفر هنری?

فیلم من کار آغاز شده و با بازیگری که نه یک رویا و نه جاه طلبی. من فارغ التحصیلی من در جغرافیا, در زمان یک سال و در آن زمان تدریس در Rishi دره مدرسه و سفر در سراسر کشور. من تصمیم به انجام من کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و پس از آن با سازمان های غیر دولتی برای چند سال. آتش (1996) بود و اولین فیلم من عمل کرده است. من مرتب از تصادفا آن است. با وجود بسیاری از ارائه می دهد و همچنین در جریان اصلی فیلم من تنها آن دسته از فیلمهایی که با من طنین انداز. هر انتخاب درست بود که چگونه یک فیلم در نهایت معلوم است که فراتر از کنترل یک بازیگر. به عنوان یک مدیر من تا به حال این فرصت را برای گفتن داستان است که حرکت من و مزاحم من است. برای من هنر همیشه باقی مانده یک معنی به پایان است. اما کافی است برای گفتن یک داستان مربوط. چگونه شما آن را فقط به عنوان مهم است. محتوا و فرم جدا برای من. در تمام زمان فیلم باید بپردازد و نه تبدیل شدن به آموزشی, موعظه و یا خسته کننده است.

محمد Thaver: آیا شما فکر می کنم شما می توانید می گویند آنچه شما باید, اما در یک مطلب در دسترس برای مثال راه Rang De Basanti بود ؟

من نمی خواهم برای اشاره به هر یک فیلم, اما, به طور کلی, من, داستان, در راه من می خواهم به آنها را ببینید. من به آنها بگویید که بیشتر به طور غریزی با وجود همه برنامه ریزی آن نیاز دارد. من نمی توانم فکر می کنم مانند کسی که دیگری یا ایجاد تعادل کامل — ‘من اجازه قرار دادن تمام مواد تشکیل دهنده حق به آن را خوش طعم تر’.

همچنین من یک آموزش فیلمساز و نه من مشغول به کار در پشت دوربین به آن را یاد بگیریم در کار است. به عنوان یک بازیگر شما تنها ضروری به ساقه است که یک بخش کوچک از کل روند فیلم. من هم نمی دیده بان بیش از حد بسیاری از فیلم است. حدس می زنم آن کمک می کند تا در آزادی خودم را بیش از حد دستور و کمک می کند تا من حفظ من صدای خود را. من شخصا از دیدن فیلم به عنوان یک رسانه از تعامل. آنچه ممکن است سرگرمی برای یکی ممکن است به دیگر.

تبسم Barnagarwala: Deepika Padukone دریافت بسیاری از توپخانه ضد هوایی در طول سفر خود به دانشگاه جواهر لعل نهرو. آیا شما فکر می کنم که مانع بالا مشهور از صحبت کردن ؟

ما همه رانده شده توسط وجدان خود ما را از آنچه ما می خواهیم و یا نمی خواهید انجام دهید. آن است که به جای من می گویند که چه باید بکنید. من به شدت معتقدم که در آزادی و هر یک به خود را دارند. البته این کمک خواهد کرد اگر بیشتر مردم صحبت کرد تا آنجا که نیاز به ساعت. به خصوص کسانی که یک دایره بزرگ از نفوذ آنها به عنوان تاثیر اجتماعی گفتمان به عنوان Deepika انجام داد. همه ما می خواهیم صلح آمیز و برابر جهان, اما از آن است که قصد ندارم به اتفاق می افتد در خود را دارد. تعصب و تفرقه قدرت در حال افزایش است بنابراین مهم است که به صحبت کردن در برابر آنها. بسیاری از معترضان در خارج وجود دارد با قرار دادن گردن خود را در خط برای بزرگتر خوب است. اما ما همه کار در زمینه های مختلف و متفاوت تکرارهای. بنابراین من می خواهم به جای قضاوت نیست هر کسی تصمیم. حتی در میان لیبرال ها وجود دارد بسیار ذکراست. اختلافات به ثابت کند که ما لیبرال تر از دیگر, و یا با اشاره انگشت در کسانی که در حال صحبت کردن در راه ما هستند. بدون شک آنچه اتفاق می افتد در این کشور عمیقا نگران کننده است. اما در نهایت آن است که همه تصمیم شخصی است.

Sherrie نشانگر: فیلم, مانتو, familiarises بینندگان در مورد سعادت حسن مانتو زندگی و کار می کنند. چقدر متفاوت است کتاب خود را, مانتو و من از biopic?

این فیلم در مورد چهار پر سر و صدا سال مانتو, زندگی آمیخته با داستان های خود را. از طریق مانتو, زندگی و کار من قادر به بحث در مورد هویت سانسور, ترس و نقش هنر و ادبیات در زمان نزاع — همه چیز را که ما در حال دست و پنجه نرم کردن با امروز. اگر من تا به حال ساخته شده یک فیلم در مورد زمان ما, آن ممکن است به پایان رسید تا تبدیل شدن بیش از حد آموزشی. به همین دلیل است که من پناه در گفتن مانتو, داستان و در عین حال در پاسخ به آنچه که امروز اتفاق می افتد. و مردم موازی.

این کتاب واقعا پشت-داستان ساخت این فیلم است. این تواریخ سفر از حق 2012, مانتو را گرفت در سال به, چرا و چگونه من از ساخت این فیلم چالش و هیجان تحقیق و نوشتن فیلمنامه و انتشار این فیلم. من به اشتراک گذاشتن جلسات با مانتو, خانواده در لاهور و چگونه من احساس می کنم من یک بخشی از آن است. این کتاب دارای فصل در مورد چگونگی جمع کنم التقاطی بازیگران و خدمه و افزایش بودجه. چگونه ما دوباره لاهور و بمبئی از ’40s در زمان امروز هنگامی که وجود دارد بسیار مدرن روز درهم و برهمی با ACs ماهواره و هوردنجس. من هم بحث در مورد سفر من از آغوش برچسب بودن یک زن مدیر و چه به من زن زل زل نگاه کردن. این کتاب به نام مانتو و من به دلیل آن است که زیاد در مورد من آن را به عنوان مورد این فیلم.

Zeeshan شیخ: چگونه دشوار است برای شما برای بیان احساسات خود را به عنوان یک مدیر و یا یک نویسنده از طریق یک فیلم ؟

به عنوان یک بازیگر ما فقط بازی بخشی که نوشته شده است برای ما. یک بازیگر این است که تصور می شود بزرگتر از آنها واقعا هستند. اما به عنوان یک نویسنده و کارگردان, ما باید از این فرصت به داستان ما خواهید بگویید. مثلا هر دو Firaaq و مانتو عبارات آنچه که من می خواستم برای به اشتراک گذاشتن — از سمت راست شروع به راه آنها در نهایت معلوم شد. البته همیشه وجود دارد بسیاری از چالش ها و محدودیت ها اما در درون آنها ساخته شده انتخاب در هر مرحله.

حتی اگر 80 درصد از مانتو, کاملا, واقعی, وجود دارد بسیاری از عناصر داستانی. مثلا من همسرش صفیه feistier از او بود. زمانی که من تا به حال خواسته خانواده آنها گفته بود که او بسیار ملایم فرد حمایت همسر و یک مادر دوست داشتنی. اما در یک فیلم آن را نه می سازد برای یک شخصیت جالب و نه یک باور که زندگی با مانتو خود را از طریق اعتیاد به الکل و مشکلات مالی نمی تواند آسان شده اند. بنابراین من احساس می کنم می تواند صدا را به او احساسات ابراز نشده. زمانی که من دعوت دختران مانتو برای هند premiere من عصبی در مورد واکنش خود را به این آزادی که من تا به حال گرفته شده است. اما به من کمک آنها شاد بودند در مورد راه مادر خود بود به تصویر کشیده است. شاید آنها انجام شده است که درد و احساس آن مسهل برای دیدن این تفسیر از خود Ammijaan در فیلم است.

Sherrie نشانگر: چقدر, مانتو شخصیت طنین انداز با شما ؟

عمیقا. در حال حاضر از آن شده است و هفت سال از من برای اولین بار آغاز مانتو سفر. آن است که یک مدت زمان طولانی برای سفر با یک فرد است که تنها در کلمات نوشته شده از چند عکس و برخی از حکایات از خانواده است. او نه با من طنین انداز در استخوان های من, من هرگز قادر به داستان. تمایل خود را برای گفتن حقیقت برای نشان دادن واقعیت آن را به عنوان خود شهامت و بی باکی — همه اینها بسیار الهام بخش به خصوص در زمان ما زندگی می کنند در. من نیز اختصاص داده شده در این کتاب به ‘معتقد جهان است”. بعد از همه وجود دارد و همواره بسیاری معتقد در هر عصر. امروز برخی از آنها پشت میله های زندان, برخی کشته شده اند و برخی از آنها اعتراض در برابر همه شانس.

Sadaf Modak: آنچه که مورد علاقه خود را به داستان های مانتو?

سختی می گویند. او نوشت: نزدیک به 300 داستان کوتاه و حدود 100 مقاله. ضلع ٹوبہ ٹیک سنگھ بسیار قدرتمند و بی انتها است. پوچی از تقسیم مردم بر اساس دین است که هنوز هم خیلی مربوطه. همچنین Dus Rupiya یک داستان است که اغلب به اشتباه به عنوان آن بسیار متنوع تقریبا شاعرانه و هولناک در همان زمان. یکی از دیگر از مورد علاقه های شما است Hatak که در زبان انگلیسی به نام ‘توهین’. در یکی از پیش نویس من می خواستم برای شروع این فیلم با آن, اما آن را بیش از حد نگران کننده برای شروع فیلم است. وجود دارد که کمتر شناخته شده یکی از داستان من برای اولین بار خواندن مانتو — Sarkando ke peechhe. من نمی دانم آنچه در آن است در زبان انگلیسی به نام.

تبسم Barnagarwala: شما به بررسی این موضوع همجنسگرایی در آتش سوزی در یک زمان هنگامی که آن را یک جرم جنایی. امروزه مشخص شده است decriminalised اما شما باید در مواجهه برخی از عواقب آن.

اوه بله! تعداد زیادی از همه نوع! بیست و چهار سال پیش ما حتی نمی باید یک فرهنگ لغت برای آن است. حتی روزنامه نگاران برجسته روزنامه انگلیسی می گویند که “نوع ارتباط و استفاده از کلماتی مانند” گی ” و ” لزبین,’. هنگامی که آتش بیرون آمد, بسیاری از را بخواهید اگر ما واقعا آماده برای چنین فیلمی چون هیچ مکالمه در اطراف آن است. آن است که هرگز خیلی زود به باز کردن در مورد همه چیز و تماس با آنها را به عنوان آنها. در واقع آن را در حال حاضر خیلی دیر است. واکنش به فیلم های متنوع — برخی از تحسین آن برای خیلی پررنگ برخی کبود شد و پس از آن وجود دارد مقدار زیادی بودند که به اشتباه در مورد چگونه به آن را پردازش کند. من به یاد داشته باشید که چگونه در پروازهای من خواهد بود گفت: غریبه که من تحریک زنان جوان برای تبدیل شدن به lesbians! ما واقعا یک راه طولانی آمده از و من باور دارم که آتش آن کمی نقشی در تغییر گفتمان و نگرش در اطراف مسائل مربوط به همجنسگرایی.

Alaka Sahani: چه ایده استفاده از فیض احمد فیض ‘بولو کی آزمایشگاه azaad hain tere…’ در مانتو,?

من میخواستم بدونم که چگونه برای پایان دادن به این فیلم است. معمولا این سوال این است که ” خوش بینانه توجه همتراز پایان karein بله بدبین توجه داشته باشید پر (ما باید پایان آن را در توجه داشته باشید خوش بینانه یا بدبینانه یک)’. اما کمی وجود دارد به خوش بینانه و در عین حال من نمی خواهم بدبین به امید چه میشود ما را به تغییر وضع موجود. آن را یک معضل واقعی. این فیلم به پایان می رسد با ضلع ٹوبہ ٹیک سنگھ داستان. تلاش از شخصیت سیک دیوانه برای پیدا کردن جایی که او واقعا به آن تعلق دارد نیز داستان مانتو. و برای بسیاری از ما است. بنابراین من احساس یک تماس به عمل یک راه برای الهام بخشیدن به مردم به صحبت می کنند تا چیزی که می تواند خود را Mantoiyat خوب خواهد بود توجه داشته باشید برای پایان دادن به فیلم با. قدرتمند خط از شعر ‘بولو کی آزمایشگاه azaad hain tere, bol zubaan ab tak hai teri (صحبت های خود را رایگان هستند; صحبت می کنند زبان خود را هنوز هم خود را)’ سمت راست ضربه, الهام بخش, توجه داشته باشید.

Om Marathe: انگل جاروب جوایز اسکار. توسط هنری برادری ارسال یک پیام ؟

قطعا! اما من نمی دانم چقدر طول خواهد کشید. من نمی خواهم به یک کلبی اما ممکن است که آنها را به بازگشت به خود را هنجار — سفید جنس نر, آمریکایی برندگان جایزه. پس از کاترین بیگلو برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان برای Hurt Locker (2008), زنان واقعا نمی کردم بسیار برجسته در اسکار. بدبین در من احساس آن است که tokenism در حالی که خوش در من تحسین همه چیزهای خوب در جهت درست است. انگل مذاکرات در مورد استارک نابرابری است که ما باید به طرز ماهرانه ای برای عادی سازی در سراسر کشور بیشتر است. به همین دلیل است که جهان طنین انداز.

Malini Bhupta: مردم می خواهید برای دیدن آنچه که اتفاق می افتد در این کشور چگونه تحمل ما تبدیل شده اند. این بحث حتی این اتفاق در بالیوود?

من همیشه کار می کرد از حاشیه صنعت فیلم, بنابراین من فرد مناسبی برای پاسخ به این. در هر صورت چه بالیوود چیست ؟ این بدان معنی است که جریان اصلی صنعت, اما که بیش از حد ندارد یکپارچه. نکته این است که ما چگونه تقویت موازی روایت است که ما فکر می کنم نیاز به ابلاغ خواهد شد. هر چند من احساس می کنم بیشتر و بیشتر بازیگران و فیلم حرفه ای در حال صحبت کردن روزنامه نگاران و رسانه های خانه ها نیز نوشتن در مورد مسائل که مهم است. بیشتر از آنها پنج سال پیش. بنابراین یک تغییر اتفاق می افتد. ما فقط باید برای نگه داشتن در آن است. این است که زمان به سرعت. ما باید به دونده ماراتن. جاده به آزادی بیشتر و ایده های لیبرال است!

محمد Thaver: شما در خوش بینانه در مورد آنچه که برخی از آنها به نام “خشم مردم زیبا’?

این کشور دارای یک قانون اساسی است که به هر کس همان حقوق. اگر من اعتقاد دارم که در آن, پس از آن من باید به رعایت آن است. اگر آن است که تهدید من نیاز به کار نسبت به صرفه جویی در آن. آن است که قانون اساسی در مقابل حملات بر آن است که نگران کننده است. و همه مردم حق و مسئولیت به صحبت در مورد چیزهایی که نزدیک خانه و یا جنایات دور. اجازه دهید ما نه تقسیم خودمان یا برچسب هر یک از دیگر. حتی در میان لیبرال ها در برابر آن می شود ‘راه من یا بزرگراه’. همه صداها در چارچوب قانون اساسی باید استقبال شود. من قصد دارم به انجام کمی از طریق فیلم من از طریق انتخاب من را در زندگی و کار می کنند.

Malini Bhupta: آیا شما فکر می کنم وجود دارد جنون ترس است که مانع از بالیوود از زبان ؟

در حالی که بیشتر آغاز کرده اند برای شکستن سکوت, جو تا حد زیادی از ترس و گسترش آن به تمام بخش های. چرا فقط بالیوود? آن است که اتفاق می افتد در دنیای شرکت های بزرگ و در رسانه ها. هنوز هم صدای بسیاری نیست حتی در کمتر بحث برانگیز مسائل مانند مسائل مدنی. اگر ما قوی اعتقادات ما را پیدا خواهد کرد شجاعت به دنبال آنها. وجود ترس در همه جا وجود دارد اما همچنین به اندازه کافی شجاعت. فقط به عنوان ترس موجب زایش و ترس و شجاعت بیش از حد موجب زایش شجاعت. به طوری که افراد اگر ما تر و شجاع ما را نیز گسترش آن را سریع تر.

محمد Thaver: آیا شما فکر می کنم تعصب بسیار ریشه دار تر از دلیل ؟

البته. تعصب قوی است و در آن تاثیر و آن است که اغلب به نام دین و سنت و فرهنگ است. و بسیاری از هویت ما به آن مرتبط است بنابراین ما می ترسند به آن فشار دور. آن را نیز یافته و آن را به عنوان محور توسط یکنواخت تر ایدئولوژی. در حالی که ایده لیبرالیسم با آن بسیار تعریف, رایگان, متنوع و سخت برای سازماندهی است. آن را می سازد بنابراین آن را سخت تر برای مبارزه با تعصب.

Zeeshan قرائت ترتیل: Firaaq امکانات Paresh Rawal که امروز در زمینه غرفه در انتهای طیف سیاسی. چه دشوار است آن را به کار با افرادی که در جهان بسیار متفاوت از شماست ؟

اتفاقا راول است که در هر دو فیلم — Firaaq و مانتو, و در نقش منفی! من می خواستم او را چرا که او مانند یک بازیگر فوق العاده و نصب قطعات. او همیشه شناخته شده نظرات من و من شناخته شده خود را. در مانتو, با وجود نقش cameo, او می خواست برای خواندن کامل اسکریپت به عنوان یک بازیگر خوب باید. ما همواره احترام متقابل به عنوان هنرمندان.

ما باید به صحبت می کنند و درک “دیگری”. اگر ما می خواهیم برای ساخت پل و سپس آن را به شروع با ما. در غیر این صورت ما در حال صحبت کردن دقیقا همان زبان به عنوان متعصب به جز ما که از صالح موقعیت. پس چگونه ما متفاوت است ؟

Benita فرناندو: بین هنر و فعالیت شما چه فکر می کنم در حال رفتن به تغییر جهان ؟

هر دو مورد نیاز هستند و من آنها گرد هم می آیند. هنر من این است که فعالیتهای من. فعالیتهای من بیان شده است از طریق فیلم های من, نوشته های من, ایران و گزینه های دیگر. من هیچ تمایز بین کار و زندگی است.

ما ایجاد بیش از حد بسیاری از مستقیم-jacketed محفظه. هنرمندان در ایران براندازی سیستم ساخت به شدت شخصی فیلم و در عین حال بحث در مورد مسائل بزرگتر در جامعه بدون اینکه موعظه. بنابراین کسانی که کار بر روی زمین به سیاستگذاران و همه در بین همه ما باید نقش های مختلف بازی. شما می توانید انجام آنچه که من می تواند انجام دهد و من می توانم انجام آنچه شما می توانید. بنابراین آن را در مورد ما کمی به جهان را به مکانی بهتر است.

زنده قیمت سهام از BSE و NSE و آخرین NAV پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری مشترک, محاسبه مالیات خود را با ماشین حساب مالیات بر درآمد می دانم که بازار را بالا برندگان بالا بازنده & بهترین صندوق های سهام. Like us on Facebook و دنبال ما را در توییتر.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>